SPIATOčNÝ

17-06-2016 18:29

SPIATOčNÝ
20-21-22 / 05 / '16.

Vrijdagmorgend mocht ik starten op de afdeling korsetten. Nadat ik een uurtje had geholpen met de CAD-CAM inscan methode, mocht ik in de werkplaats een getrokken plastic uitzagen, de stangen plooien en banden vastnieten tot een volwaardig Milwaukee-korset. Kort nadien kwam mijn supervisor van de afdeling orthesen binnen om te vragen of ik even mee op de spoeddienst kon helpen. Het was een drukke ochtend op de spoedafdeling, een kuisvrouw van de ...kliniek was gevallen en had haar neus gebroken. Ze had een voorschrift om een nacht-masker te dragen voor haar neus. Ze haar geen thermolyn maker nodig met perifeer zicht, want ze beoefende geen sport en het masker zou enkel 's nachts worden gedragen. Bij de maatname was mijn supervisor in dezelfde kamer bezig met een andere patient, dus hij kon ingrijpen indien ik het thermoplastische materiaal niet goed had gelegd over haar gezicht. Nadat dit oké bleek te zijn, tekende hij nog even af welke vorm de gaten voor de ogen moesten hebben, en dan mocht ik zelf beginnen met schuren, polieren, stikken en de banden vastmaken. Een klein uurtje later was het masker klaar en kon onze kuisvrouw weer verder.

Na de middag werd er Belgendag gehouden op de afdeling orthesen. Samen met Belgische chocolade, werd er ook Stella en Kempisch Vuur gedronken.

Vandaag ben ik met de bus naar Devin Hrád geweest, wat ruines zijn van het kasteel van Bratislava dat werd gebouwd op een klif om zo de vijand van ver af te zien aankomen. Morgen plan ik nog naar de Slavin te gaan, een monument waarnaast het militaire kerkhof ligt. Vanaf daar zou je een subliem zicht hebben op de stad. Ik verwacht in de voormiddag daar heen te gaan, aangezien de thermometer vanmiddag 31°C aangaf en morgen nog warmer wordt.

Terug

Contact

stage se-n-se Oi

© 2015 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode