BUSOVÝCH LINIEK

09-05-2016 21:35

BUSOVÝCH LINIEK
8en9-5-'16.

Zondagochtend kwam ik Mats tegen in de keuken. Hij vertelde me over enkele handige apps om te downloaden zodat ik m’n weg in Bratislava altijd zou vinden. Ik downloadde een offline map van Bratislava zodat ik deze altijd kon raadplegen, en ik downloadde IMHD.SK, een app voor het openbaar vervoer in Bratislava. Alle bussen, trolleybussen en trams, hun stopplaatsen en vertrekuren staan hierop vermeld en het beste is dat deze app ook offline beschikbaar is.

Ik vertrok na een ochtenddouche naar de binnenstad met mijn camera, om mijn waneling door de binnenstad te filmen en later te verwerken tot een leuk filmpje om nadien op de facebookgroep te zetten. Eens ik de 237 meter van de Koliba was afgewandeld, kocht ik een ticketje aan de bushalte. Wat leuk is, is dat er aan elke bushalte een machine staat waar je à la minute een buskaartje kan kopen voor 15 of 30 minuten voor enkele eurocenten. Na enkele minuten kwam bus 206 aan, waarmee ik op 6 minuten op het drukste kruispunt van Bratislava uitkwam, waarnaast deObchodna ulica, de winkelstraat, ligt. Eens ik die was afgewandeld kwam ik op de weg die naar het kasteel leidde. De hele wandelroute naar en mijn bezoek aan het kasteel staan op film, dus deze zal binnenkort te bekijken zijn. In het kasteel was net een tentoonstelling van een kunstenaresse aan de gang, waar ik natuurlijk ook even ben binnengesprongen en heb gevraagd of ik er ook mocht filmen wat geen probleem was.

Na het kasteel, ben ik nog langs de Michael’s gate naar de binnenstad gewandeld om op film nog wat te kunnen tonen. Bratislava is bezaaid met groen, langs alle straten staan rijen bomen en op elke hoek is wel een parkje met fonteinen, kruiden en struiken. Erg aangenaam om door te wandelen en het geeft een verfrissend gevoel om even door de schaduw van de bomen te lopen bij 30°C.

Vanaf de binnenstad nam ik bus 212 richting Neoprot, zodat ik maandag zeker wist welke halte ik moest afstappen. En 3 minuten nadat ik was afgestapt bij Neoprot, had ik alweer een bus 209 om terug naar ‘mijn berg’ te rijden.

Maandag werd ik om 8u verwacht bij Neoprot, waar ik net op tijd was. Andrea gaf me een rondleiding en vertelde me dat ik de eerste dag mocht beginnen bij de scanning van voeten voor steunzolen te laten aanmaken. Zusanna sprak netjes Engels en gaf antwoorden op de vragen die ik had, en liet me tegen het einde van de werkdag weten dat ik dinsdag om 6u verwacht werd aan Neoprot, en dat ik met Adriana dan zou vertrekken naar de werkplaats om steunzolen te verwaardigen. Die werkplaats ligt om 20km van Bratislava. Ik heb even gekeken op de app, en de eerste bus die rijdt naar Neoprot, is om half zes, dus ik geraak er tijdig.

Om mijn dag af te sluiten, ben ik naar de Centrale Markt gegaan om verse groenten te kopen. De Centrale Markt ligt achter de hoek bij Neoprot (net als het shoppingcenter, joepie!).

Technisch verslag:
- 2D scans nemen van voeten, voor vervaardiging steunzolen
- Blauwdrukken nemen (vnl bij mensen die moeilijk konden staan op
de scan, zoals oudere mensen of mensen met krukken.
- Thermo steunzolen ‘maken’ (wordt mij morgen nog duidelijk uitgelegd
hoe de werking precies is).
- 7jarig kind met extreme platknikvoeten gezien, man met klomp- en dropvoet gezien.

Terug

Contact

stage se-n-se Oi

© 2015 Alle rechten voorbehouden.

Maak een gratis websiteWebnode